Jegyvásárlás

Program


Fellini: Róma (1972) - Federico Fellini elvarázsolt világa / MÜPA FILMKLUB

Fellini: Róma (1972) - Federico Fellini elvarázsolt világa / MÜPA FILMKLUB

Fellini szívesen építkezik töredékekből. Elegánsabban fogalmazva: történetfüzéreket alkot lazán kapcsolódó elemekből.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2022. november 7. hétfő, 19:00

Egy kis múlt, egy kis jelen, egy kis régmúlt, egy kis önéletírás, darabka igazi emlék, majd egy szép kihízott, kreált emlék - és a végén összeáll valami mulattató, egyben torokszorító egésszé. Rendszerbe szedett csapongás, amely pontos és szenvedélyes képe helyeknek, koroknak, valóságnak és emlékeknek. Fellini Rómája múlhatatlanul fontos kézikönyv az olasz kultúra, történelem és identitás megértéséhez, átéléséhez.

Emlékezzünk csak Az édes életre! Egységesnek tűnik, noha epizódok sorozata, amelyeket a főhős, Marcello személye kapcsol össze. De a 8 és félnek, a Satyriconnak, az Amarcordnak sincs igazi nagy dramaturgiája. Ez alkalommal Fellini nem is törekszik arra, hogy egységes szövetnek mutassa a patchworköt. Belejátszottak ebbe a produkció létrejöttének amúgy megszokott bonyodalmai is, de a film végére, amikor a motorosok kidübörögnek Rómából, megértjük, hogy ezek a foltok erős fonállal varrattak össze. Korabeli kritikusai között voltak, akik egyenesen költeménynek tekintették, de olyanok is, akik rosszul viselték, hogy a klasszikusan értelmezett játékfilmi elemek valós személyekkel készült interjúkkal, áldokumentumokkal keverednek. Ráadásul ezek olykor egymásba tolódnak. De hát ezek mind Róma rétegei. Az antik Róma maradványai összecsúsznak a dicső múlt értelmezéseivel, a dicső múlt a Duce kultuszával, hogy egyszerre csak Fellini jelenében találjuk magukat, ahol tisztes urak visszasírják a múltat, miközben rezzenéstelenül szemlélik a hippiket gumibotozó rendőröket. És folytonosan át-átcsusszanunk újabb rétegekbe. A film végén a szürreális papi divatbemutató már belelóg a jövőbe, noha a múltból, az emlékekből indul, hogy aztán Nino Rota zenéjére haláltánccá váljék. Nem lesz semmi szétszálazni…

Olasz nyelven, magyar felirattal.
A vetítést megelőző és az azt követő beszélgetés magyar nyelven zajlik.


házigazda: Réz András

Ajánlatunk


A lett Iveta Apkalna korunk egyik legünnepeltebb orgonaművésze, aki hazájában folytatott tanulmányai után Angliában és Németországban is képezte magát, s ma a világ minden táján elragadtatottan hallgatják játékát. Boldoczki Gáborról pedig elég annyit mondani: a földkerekség egyik legjobb trombitása, univerzális művész.

A székely kapu az ősi erő, a hit, a remény, az Istenhez való tartozás jelképe, kommunikációs csatorna ég és föld között. Három oszlopa a test, a lélek és a szellem egységére utal, faragásai védelmi, kegyelmi és áldást adó szimbólumok.

Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt irodalmi klasszikusokat. Nagyszerű arányérzékkel teszi követhetővé a cselekményt a tánc nyelvén. Klasszikus alapokra épülő kortárs koreográfiája különleges és látványos, szakmailag magas színvonalú, mégis befogadható és közönségbarát.

Ajánló


A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai…

Műsor: Mozart: g-moll szimfónia, K. 183 Orbán György: II. szimfónia - ősbemutató Mahler: IV. (G-dúr) szimfónia

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!