Jörg Widmann: Das Gesicht im Spiegel - A Neue Oper Wien előadása m. bemutató / LISZT ÜNNEP 2022
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. október 15. szombat, 19:00
Patrizia: Roxane Choux
Justine: Ana Catarina Caseiro
Bruno: Wolfgang Resch
Milton: Andreas Jankowitsch
N.: Petrány Eszter
Közreműködik: UMZE Kamaraegyüttes, a Wiener Kammerchor Női Kara (karigazgató: Bernhard Jaretz)
Vezényel: Walter Kobéra
Zene: Jörg Widmann
Librettó: Roland Schimmelpfennig
Díszlet, jelmez: Christof Cremer
Hang: Christina Bauer
Fény: Norbert Chmel
Rendező: Carlos Wagner
Korunk egyik legelismertebb zeneszerzője és klarinétművésze, Jörg Widmann első operáját a Müncheni Operafesztivál felkérésére írta, a megrendelés egy olyan darabra szólt, mely kifejezetten mai, aktuális problémát vet fel. A 2003-ban bemutatott művet az Opernwelt kritikusai az évad legfontosabb premierjének választották, később több német társulat és operaház műsorán szerepelt.
A Roland Schimmelpfennig librettójára írt opera egy ambiciózus fiatal házaspárról szól. Patrizia és Bruno közösen vezetnek egy biotechnológiai céget, mely komoly gazdasági siker küszöbén áll, a cég egyik mérnökének, Miltonnak ugyanis sikerült kidolgoznia az emberi klónozás technológiáját. Meg is alkotja Patrizia tökéletes mását. A Justine névre keresztelt klón talán még tökéletesebb is, mint modellje, sérüléseiből például azonnal felépül. Arra azonban vigyázni kell, hogy soha ne nézzen tükörbe, mert akkor azonnal rájönne, hogy csak egy kópia… Widmann operája nemcsak a modern technológiákhoz köthető etikai kérdéseket feszegeti, hanem egy izgalmas érzelmi drámát is megjelenít: Bruno és Milton egymás riválisává válnak, mivel mindketten beleszeretnek Justine-be.
Erős hanghatások használata miatt az előadás megtekintését arra érzékeny nézőink számára nem ajánljuk.
A bemutató a Liszt Ünnep keretében a Neue Oper Wiennel közös programként, a Müpa szervezésében valósul meg.
Bartók Béla élete utolsó éveiben írta legcsodálatosabb, a szó hagyományos értelmében gyönyörű zenéinek egy részét, amikor önként vállalt emigrációban, az Egyesült Államokban élt. Sokakban felmerült akkor is és Bartók halála után is, hogy vajon tett-e művészi engedményeket ezekben a zenékben a zeneszerző: hatott-e rá az amerikai közönség ízlése?
Minden életrajzukban olvasható, hogy Quincy Jones szerint ők „a planéta legmenőbb énekes csókái” (azaz „the baddest vocal cats on the planet”). Ezt a véleményt valószínűleg osztotta Ray Charles, Ella Fitzgerald vagy Whitney Houston is, akiket a Take 6 partnereinek mondhatott.
Egy spanyol zenész-filmrendező, aki beleszeretett a mai Afganisztán és Irán határán elhelyezkedő Horászán régió zenéjébe, és egy perzsa klasszikus zenei…
Lamm Dávid télakot vesz. Nem csoda. Kit ne viseltek volna meg a kétezerhúszas évek, a világszerte zajló lehangoló események. Egy…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!