Jegyvásárlás

Podujatie


Nina Stemme áriaestje / WAGNER+

Nina Stemme áriaestje / WAGNER+

„Korunk legnagyobb Wagner-szopránja” - így méltatja a sajtó a svéd énekesnőt. Nina Stemme az egymillió dolláros Birgit Nilsson-díj birtokosa, akit gyakran a nagy elődhöz, Kirsten Flagstadhoz hasonlítanak. Gluck, Mozart, Haydn, Richard Strauss, Sosztakovics és a kortárs zene világában egyaránt otthonosan mozog, legsajátabb területe azonban Wagner.  Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: streda, 07. december 2022, 19:30

Vezényel: Marcus Stenz

Közreműködik:

Magyar Állami Operaház Zenekara

Wagner-operarészletek

„Korunk legnagyobb Wagner-szopránja” - így méltatja a sajtó a svéd énekesnőt. Nina Stemme az egymillió dolláros Birgit Nilsson-díj birtokosa, akit gyakran a nagy elődhöz, Kirsten Flagstadhoz hasonlítanak. Gluck, Mozart, Haydn, Richard Strauss, Sosztakovics és a kortárs zene világában egyaránt otthonosan mozog, legsajátabb területe azonban Wagner. A Müpában is az ő operáiból szólaltat meg részleteket az énekesnő, aki a Scalától Bayreuthig, a bécsi Staatsopertől a Metropolitanig a világ jelentős operaházainak sztárvendége.

Nina Stemme Stockholmban született. Zenei elkötelezettsége eleinte nem volt egyértelmű: felsőfokú stúdiumai kezdetén üzleti adminisztrációt és közgazdaságtant tanult a Stockholmi Egyetemen - igaz, ezzel párhuzamosan a Stockholmi Operastúdió kétéves kurzusát is látogatta. Debütálására huszonhat éves korában, 1989-ben került sor az itáliai Cortonában, ahol Cherubinóként lépett színpadra Mozart Figarójában. Csak ekkor határozta el, hogy hivatásos énekesnő lesz. Az érlelődés évei következtek a Stockholmi Egyetem Operai Kollégiumában, ahol 1994-ben fejezte be tanulmányait.

Ezután a Svéd Királyi Operában énekelt kisebb szerepeket. Pályáján az áttörést, mint oly sokak esetében, Plácido Domingo Operalia versenye hozta meg, és fontos volt számára a cardiffi Singer of the World verseny is. 1993-ban a La Bastille színpadán, majd 1994-ben Münchenben is Domingo partnere lehetett. Ezután már jelentős figyelmet keltő fellépések következtek egyre nagyobb sikerrel, a világ nagy operaházaiban. Wagner szerepeit is sorra meghódította: énekli Évát, Erzsébetet, Elsát, Sentát, Sieglindét, Izoldát és Brünnhildét. Stockholmban él, öt nyelven beszél, és évente mintegy negyven fellépést vállal, a magyar közönség azonban eddig csak egyszer hallhatta őt, húsz éve a Zeneakadémián, így itt az idő, hogy újra találkozhassunk vele. Az est karmestere, a német Markus Stenz a világ számos kiváló együttesének volt már vezető dirigense vagy zeneigazgatója - többek közt a Holland Rádió Filharmonikus Zenekarának, a Baltimore-i Szimfonikus Zenekarnak és a Szöuli Filharmonikus Zenekarnak -, Hans Werner Henze műveinek szakavatott tolmácsa, jeles Wagner-dirigens, továbbá ő vezényelte Kurtág György A játszma vége című operájának premierjét is a Milánói Scalában.

Rendező: Müpa

Naša ponuka


Csak a szeretet: az egyetlen és ősi, időn és téren átívelő, mindannyiunkat összekötő energiáról beszél Magyarország első számú újcirkusz-társulata, a Recirquel új produkciója. A Vági Bence művészeti vezető rendezte Solus Amor a társulattal való többéves közös munka során megteremtett „cirque danse” nyelvén megszólaló monumentális előadás korunk természet és csoda iránti vágyódásából meríti erejét.

Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt irodalmi klasszikusokat. Nagyszerű arányérzékkel teszi követhetővé a cselekményt a tánc nyelvén. Klasszikus alapokra épülő kortárs koreográfiája különleges és látványos, szakmailag magas színvonalú, mégis befogadható és közönségbarát.

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.