Companía Antonio Gades: Carmen / LISZT ÜNNEP 2021
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: 2021. Oktober 18. Montag, 19:00
Carmen: Cristina Carnero
Don José: Álvaro Madrid
Torreádor: Jairo Rodríguez
Férj: Miguel Ángel Rojas
Közreműködő táncosok: Esmeralda Manzanas, María José López, María Nadal, Virginia Guiñales, Raquel Soblechero, Ana del Rey, Ana Pardo, Miguel Lara, Antonio Ortega, Pepe Vento, Santiago Herranz, Ángel Navarro
Közreműködő zenészek: Alfredo Tejada, Enrique Bermúdez „Piculabe”, José Aser Giménez – ének, Antonio Solera, Basilio García – gitár
Dramaturg: Antonio Gades, Carlos Saura (Prosper Mérimée műve alapján)
Látvány: Carlos Saura
Díszlet: Antonio Saura
Jelmez: Carmen Sánchez
Fény: Antonio Gades, Carlos Saura
Fénytechnikus: Zaida Domínguez
Hang: Alberto Palanques
Technikai vezető: Dominique You
Művészeti vezető: Stella Arauzo
Koreográfus, rendező: Antonio Gades, Carlos Saura
Carlos Saura legendás táncfilmje, a Carmen hatalmas, előre nem várt nemzetközi sikert aratott. A táncadaptáció színpadi változatát 1983-ban Párizsban mutatták be, a közönség ugyanazzal a kirobbanó lelkesedéssel fogadta, mint néhány évvel korábban a Vérnász és a Flamencoszvit című előadást.
A koreográfiai és rendezői koncepció egyik meghatározó gondolata, hogy a főhős, Carmen „nem könnyelmű és nem is férfifaló. Egyszerűen csak egy őszinte nő, aki éppúgy kendőzetlenül vallja meg, ha szeret valakit, mint azt, hogy már nem. Más szóval: egy szabad nő – nyilatkozta Gades a premier után. – A szabadságról magasztos elképzelései voltak, inkább meghalt, minthogy elveszítse azt. Korábban mindig könnyelműnek és végzetesnek mutatták, pedig Carmenben van valami lényeges, ami mindezektől távol áll – az öntudatossága és a nemessége.”
Mozart csillapíthatatlanul szerelmes volt az életbe. Jöhetett minden, ami „bűnös”: bor, kártya, biliárd. Szenvedélye a zenei ornamentikákban is kifejeződött: burjánzó acciaccaturák, trillák, mások által nem próbált kadenciák, kromatikus futamok. De vágyakozásának legfőbb tárgyai mégiscsak a nők voltak.
Ha elhangzik az a szó, hogy szöveg, egyszerre legalább két művészeti ágat is felidézhet a befogadóban: van, akinek ez az irodalmi szövegeket, míg mások számára először a dalszövegeket juttatja eszébe.
Richard Strauss és Hugo von Hofmannsthal utolsó közös operája derűs és megható búcsú a tovatűnt, békebeli Bécstől, és hasonló érzést keltve tér vissza most a MET repertoárjára az Arabella – az idén elhunyt Otto Schenk 1983-as rendezésében.
Cecilia Bartoli újra a Müpában! A világhírű olasz koloratúrszoprán/mezzoszoprán vendégszereplése mindig ünnep: produkcióit a szikrázó technikai bravúrok zuhataga és az…
Három színésznő. Három díva. Különböző hangok. Különböző színházi szerepek. Különböző zenei gyökerek. Ami közös bennük, hogy ízig-vérig nők a színpadon…
Nagyszerű tanáregyéniség, méltatlanul elfeledett remekművek és kortárs kompozíciók ihletett felfedezője, a magyar zenésztársadalom egyik legkedveltebb kiválósága – Prunyi Ilona valamennyi…
Posten im Warenkorb
insgesamt:
Die Zeitbegrenzung des Kaufvorgangs ist abgelaufen! Bitte stellen Sie Ihren Warenkorb erneut zusammen!